Sondajele arată că 70% dintre companiile din Republica Moldova nu au un specialist responsabil pentru marketing. Chiar dacă exită, activitatea lui se reduce la executarea a ceea ce spune şeful.
Ce ar trebui să facă un specialist în marketing?
Este o întrebare care poate avea zeci de răspunsuri. De aceea aşteptările managerului referitor la sarcinile specialistului în marketing deseori nu coincid cu aşteptările candidaţilor buni pentru această poziţie. Acest fapt explică de ce căutările unui candidat pentru poziţia de specialist în marketing poate dura cinci-şase săptămâni, şi chiar mai mult.
Atribuţiile unui chelner, şofer sau contabil sunt foarte clare. Spectrul sarcinilor legate de marketing este nelimitat. Începând cu stabilirea preţurilor până la designul flyer-ilor, copywriting şi desfăşurarea tenderilor pentru agenţiile de publicitate.
În rezultatul interviurilor cu managerii companiilor în care a fost suplinit postul vacant de specialist în marketing, au fost scoase la iveală câteva caracteristici comune. În aceste companii există o descriere clară şi detaliată a ceea ce va trebui să facă viitorul angajat. În primul rând, acest fapt accelerează procesul de identificare a candidatului potrivit. În al doilea rând, lucrul executat de angajat va corespunde aşteptărilor şi respectiv se va micşora fluctuaţia de cadre.
Cu cinci-şase ani în urmă cerinţa de bază înaintată unui specialist în marketing era creativitatea. De aceea angajau candidaţi care generau idei originale, creative, însă nu erau capabili să calculeze în bani reali eficacitatea activităţilor de promovare. Astăzi, creativitatea nu este o prioritate, în primul rând se cer: capacitatea de a prelucra un volum mare de informaţie, de a trage concluzii şi de a propune soluţii.
Au studiile importanţă?
Specialiştii în marketing veniţi de pe băncile universităţii