Lungmetrajul de debut al Iuliei Rugina vine pe un teren uscat. Cu toata "traditia" comediei romanesti, nu s-au gasit inca tonul si tiparul unor comedii mainstream nepretentioase dar profesioniste in care spectatorii sa se regaseasca dincolo de cliseele promovate de comediile MediaPro, de glumele stupide de la televizor ori de reclame. Cu neimplinirile lui, "Love Building" pune o caramida la o constructie necesara. Ca publicul cere o demonstreaza succesul lui nesperat, cu 10.200 bilete vandute in primul weekend si cu faptul ca si-a scos tot atunci aproape dublul bugetului.
Pentru comparatie, "Pozitia copilului", care avea avantajul Ursului de Aur, a facut in jur de 19.730 spectatori in primul weekend, iar "4 luni, 3 saptamani si 2 zile", aureolat de Palme d'Or, a vandut 10.850 bilete in weekendul de lansare din 2007. Filmul Iuliei Rugina nu avea recomandarea unui mare premiu international. Primise in aprilie Mentiunea Speciala a Juriului si Premiul Publicului la Festivalul B-EST, dar avea alte incoveniente transformate in avantaje.
Dupa cum am spus si in primavara, cand scriam ca, daca are putin noroc, filmul va fi un eveniment, "Love Building" a fost facut mai mult cu entuziasm decat cu mijloace. Si de unde vrei mai mult entuziasm decat de la niste neprofesionisti pasionati dintre care unii s-au inscris la scoala Actoriedefilm.ro, condusa de Dragos Bucur, Dorian Boguta si Alexandru Papadopol si de mai multe ori, desi nu li s-a promis marea cu sarea, adica o cariera cinematografica sau macar niste auditii la TV.
La festivitatea de premiere a Festivalului B-EST, actorii si "apartinatorii" aproape au crapat peretii salii de la cinema Studio cu aplauzele si uralele lor. Era de asteptat ca filmului sa i se duca buhul prin viu grai si prin retelele de socializare, dar ar fi fost imposibil ca, fara sa fi beneficiat de distributia MediaPro, s