Un lider de sindicat cere colegilor săi să renunţe la maşinile de serviciu după program şi să nu le mai folosească în interes personal. Solicitarea lui a stârnit, normal, nemulţumiri în rândul colegilor şi chiar şefilor pe linie sindicală, care consideră că „sindicalistul este sindicalist 24 de ore din 24”. Altfel spus, justificarea pentru miile de kilometri parcurşi lunar este că maşina trebuie să fie, în permanenţă, la dispoziţia celui care o utilizează, chiar dacă are sau nu nevoie de ea. Pare incredibil, însă aceasta a fost justificarea dată de Marin Golea, după ce un subaltern al său, Gabriel Bălăceanu, de la Sindicatul „Tismana 1”, a recomandat renunţarea la maşinile de serviciu. Întâmplător sau nu, la sindicatul lui Golea a apărut, în urmă cu o lună, un scandal privind transferul unui Tiguan de la o firmă falimentară.
Gabriel Bălăceanu este unul din liderii de sindicat de la Federaţia Naţională Mine Energie care, în ultima perioadă, şi-a făcut un obicei din a confirma ceea ce spunea presa despre huzurul sindical. Bălăceanu a recunoscut chiar că mişcarea sindicală are o imagine destul de proastă în rândul oamenilor, mai ales din cauza liderilor şi a acţiunilor pe care aceştia le întreprind. Tot Bălăceanu este cel care afirma răspicat că unii dintre sindicalişti s-au preocupat mai mult de afaceri decât de munca sindicală, fapt care a atras după sine antipatia oamenilor. Acum, însă, Bălăceanu vine cu o nouă afirmaţie care stârneşte nemulţumiri în rândul sindicaliştilor de la FNME, afirmaţie care vizează maşinile cu care aceştia se deplasează. Sindicalistul a precizat că vrea să renunţe, de la 1 octombrie, la maşina de serviciu şi recomandă colegilor săi să le lase la sediul sindicatului după ce pleacă acasă, dacă nu pot renunţa definitiv la ele. Ideea lui Bălăceanu vine în contextul în care la FNME se vorbeşte de probleme financiare şi de restrâng