O parte din unitatea de trei stele de pe Septimiu Albini a fost vândută Universităţii Babeş-Bolyai, pentru Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării.
Scăderea pieţei hoteliere - în contextul crizei economice, a creşterii concurenţei şi a problemelor din sectorul turistic - i-a făcut pe mai mulţi proprietari de unităţi de cazare să îşi scoate pe piaţă proprietăţile sau să îşi reorienteze afacerile.
Criza economică a lovit segmentul business, cel care aducea clienţi la Cluj, iar concurenţa a crescut după apariţia mai multor unităţi de mari dimensiuni în anii recenţi. În acest context, mulţi dintre proprietarii deja activi şi-au scos la vânzare hotelurile ori s-au reorientat. „Turismul în Cluj merge prost. S-au construit multe hoteluri, fără studii de piaţă, iar oferta a ajuns să fie mult mai mare decât cererea, care oricum a scăzut în ultimii ani. Cu nou-veniţii pe piaţă, au scăzut mult şi preţurile, deci, chiar dacă nu s-au redus drastic gradele de ocupare, rentabilitatea a scăzut foarte mult. Autorităţile nu fac nimic pentru turism, e nevoie de investiţii pentru a avea acces la obiectivele judeţului, dar şi pentru promovare. În Cluj sunt multe hoteluri de vânzare", a rezumat Sorin Rădoiu-Leş, directorul general al Topaz.
În acest context de piaţă au venit decizia de vânzare, căutarea de cumpărători şi în cele din urmă vânzarea hotelului de pe str. Septimiu Albini către facultatea aflată nu departe de unitatea turistică. „Au venit 2-3 investitori din alte judeţe care vroiau să îşi dezvolte afacerile în Cluj, dar s-au speriat după ce au văzut datele statistice cu gradul foarte mic de ocupare al unităţilor din judeţ. În cele din urmă am vândut o parte din hotel către Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, mai precis două tremi, o parte din camere, dar şi din spaţiile de alimentaţie publică. Hotelul