Din totalul autoturismelor înmatriculate în România în primele 8 luni ale anului în curs, 52% sunt mai vechi de 10 ani, conform analizei Auto.ro. Expertii portalului explica faptul ca ponderea mare a masinilor vechi inmatriculate are este rezultatul modului în care a fost conceput timbrul de mediu, dar și a puterii scăzute de cumpărare a populației din România.
În primele 8 luni ale acestui an avem o creștere cu 22% a numărului de mașini înmatriculate în România, totalizând 184.200 de unități, comparativ cu perioada similară a anului trecut. 147.600 dintre acestea sunt mașini second hand și doar 36.600 mașini noi. Din totalul autoturismelor înregistrate în acest an, 52% sunt mai vechi de 10 ani.
Repartizarea automobilelor înmatriculate în primele 8 luni din 2013 în funcție de vechimea acestora, conform analizei Auto.ro:
16% sunt mai vechi de 15 ani, respectiv 29.200 de unități;
36% au o vechime cuprinsă între 10 și 15 ani, respectiv 66.600 de unități;
18% au o vechime cuprinsă între 5 și 10 ani, aproximativ 33.400 de unități;
10% au o vechime de până în 5 ani, respectiv 18.400 de unități;
20% sunt mașini noi, respectiv 36.600 de unități.
Piața de autoturisme second hand importate în România a înregistrat o creștere cu 64% în primele 8 luni din 2013, ajungând la 147.600 de unități, de la cele 106.800 de unități înscrise în primele 8 luni ale anului trecut. Pentru aceeași perioadă, numărul mașinilor reînmatriculate a scăzut cu 40%, de la 225.000 la aproximativ 135.600 de unități.
Cu toate că mașinile noi înmatriculate în România au înregistrat în luna august o creștere cu 25% față de luna august 2012, în cele 8 luni aferente anului în curs s-a înregistrat un declin vizibil, cu 18%, pe piața mașinilor noi. Pe baza creșterii înregistrate în luna august, putem spera la o redresare a pieței auto de mași