-AA+A
Am propus, nu o dată, celor responsabili de soarta „limbii şi literaturii române” ca obiect de studiu, să includă în programa şcolară, măcar o oră pe săptămână, ca opţional, un curs cu tema „Scriitorii locali”, şi pentru a fi cunoscute şi promovate valorile locale, dar şi pentru a crea o deschidere spre dialogul elev-scriitor, în ideea de a facilita înţelegerea artei literare. M-am oferit să concep şi un suport de curs, o istorie a literaturii locale, cu o selecţie de texte, ba chiar m-am oferit să... „predau” la clasă această disciplină. Am susţinut mereu că prezenţa scriitorilor la orele de limbă şi literatură română e de natură să sporească interesul pentru literatură, pentru lectură. Am continuat să visez şi să sper că propunerile mele le va auzi odată cineva...
În sfârşit, se pare că speranţa mea are un orizont nou, câtă vreme ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, dezamăgit de procentul foarte redus (estimat la 3%) al elevilor care citesc textele de lectură obligatorie, a propus (la Festivalul Internaţional de Literatură şi Traducere Iaşi) prezenţa la cursurile de limba şi literatura română a scriitorilor, pentru ca aceştia să „întindă o mână de ajutor copiilor, pentru a înţelege operele literare”. Mai mult, ministrul Pricopie susţine şi înnoirea curriculumului după care se predă limba şi literatură română: „Acum suntem într-un moment în care încercăm să împrospătăm acest curriculum şi să îl facem aşa fel încât clasa de literatura română să se desfăşoare într-un mod mai atractiv, pentru că, dacă mergem la informaţia a doua, cea cu 3-4% dintre copii care citesc, ne dăm seama că lectura, dragostea pentru lectură, este primul lucru pe care trebuie să îl cultivăm înainte de a merge mai departe. În acest context, noi am solicitat sprijin din partea tuturor, am vorbit cu domnul preşedinte Manolescu, am vorbit la Academia Română, pentru a ne acorda spri