Solutia, propusa de PrinTec si VeriFone, implica un POS mobil prin care clientul trece cardul bancar, PIN-ul este tastat atat prin respectivul POS cat si pe smartphone sau tableta, factura putand fi trimisa pe e-mail.
POS-ul mobil, denumite PAYWare Mobile, a fost prezentat miercuri de catre PrinTec, urmand a fi acceptat de banci “in maxim trei luni” si putand fi luat in custodie de la principalele banci in urmatoarea perioada contra unui cost similar cu “al unui smartphone mediu”, conform oficialilor PrinTec. PAYWare Mobile este echipat cu un PIN pad, un cititor de smart card si functionalitati NFC.
Aplicatia software permite utilizatorului sa emita si sa trimita via e-mail facturi personalizate si asigura accesul instant la istoricul tranzactiilor, inclusiv posibilitatea accesarii unei baze de date in scopul trimiterii de informatii si oferte speciale. Echipamentul poate accepta cupoane digitale, carduri cadou si poate suporta aplicatii personalizate, in functie de necesitati.
Practic, PAYWare Mobile va duce la diminuarea cozilor de la case, achizitiile putand fi facute in mijlocul magazinului, rapid. Persoanele fizice autorizate vor putea avea la ei o casa de marcat mobila, simplu de folosit. “Aplicatiile sunt infinite – POS-ul mobil poate fi folosit de companiile de taximetrie, in comertul electronic de catre curieri, in parcari, in general orice implica servicii si mai ales mobilitate”, spune Dragos Chivu, director general PrinTec Group Romania.
Ca orice noua tehnologie insa, aceasta are de trecut mai multe praguri si provocari in urmatoarea perioada. In primul rand, acceptarea de catre banci si apoi achizitionarea de mai multe POS-uri de catre un singur comerciant, daca are contracte cu mai multe banci.
Urmatorul prag va fi cresterea numarului de carduri active din Romania – in prezent, doar jumatate dintre romani au carduri active.