Ovidiu Laicu se spală pe mâini, sfidând opinia publică: “Întrebaţi-i pe cei de anul trecut de ce au făcut reparaţii la maşini de aceeaşi sumă”. La Regionala de Drumuri se face revizie totală la maşini în fiecare an. 6.000 de euro, în medie, este costul reparaţiei unui singur autoturism. Atât au dat anul trecut, atât dau şi anul acesta. Plus multe alte cheltuieli deşănţate. Contractul de reparaţie al autofrezelor a fost câştigat de o firmă din Suceava, sponsor al PSD, societate ce la licitaţie a oferit cel mai mare preţ. Direcţia de Drumuri are şi câteva cabane în zone turistice montane. La două dintre ele se fac amenajări, contractul de 100.000 de lei fiind atribuit prin încredinţare directă.
Pline de gropi şi de denivelări, drumurile naţionale din Moldova sunt o afacere serioasă pentru câţiva iniţiaţi care reuşesc să facă avere din bani publici. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi plăteşte sute de milioane către firme private care i-au preluat atribuţiile, în timp ce numărul angajaţilor instituţiei este similar cu cel al unor companii de top. Un calcul mediu indică faptul că la fiecare 4 kilometri de şosea se numără şi un angajat de la DRDP.
Servicii externalizate
DRDP Iaşi este cea mai mare din ţară, raportat la numărul de kilometri aflaţi în întreţinere. În administrarea DRDP se află în prezent ceva mai puţin de 4.000 de kilometri răspândiţi în toate judeţele Moldovei. Printre atribuţiile DRDP se numără, în principal, întreţinerea acestei reţele rutiere. Treptat însă, de-a lungul timpului, atribuţiile directe ale DRDP s-au redus, pentru că unele servicii au fost externalizate. Astfel, de asfaltări, marcaje sau de deszăpeziri se ocupă acum firme private care câştigă bani frumoşi de la stat. Cu toate acestea, DRDP a păstrat aproape 1.000 de angajaţi, ceea ce înseamnă că la fiecare 4 kilometri de şosea avem şi câte un anga