Cine s-a întrebat cum reuşeşte Dumitru Dragomir să reziste în fruntea Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF) din 1996 poate primi răspunsul citind rândurile care urmează. De fapt, mecanismul e destul de simplu: preşedintele LPF le umple conturile cluburilor, iar acestea, la rândul lor, merg aproape orbeşte pe mâna celui poreclit „Corleone“.
În acest moment, în Liga I avem foarte mulţi oameni care s-au autointitulat „finanţatori“. În realitate însă, în România, fotbalul la nivelul primei ligi e finanţat şi ţinut în viaţă de televiziuni. Mai precis, de banii proveniţi din drepturile de televizare pentru meciurile din Liga I. Iar aici Dragomir a reuşit să facă minuni!
Chiajna – Botoşani costă 110.000 de euro
Chiar dacă Liga I furnizează foarte puţine partide interesante, potrivit contractului semnat pentru drepturile TV, valabil între 2011 şi 2014, fiecare joc din primul eşalon costă 110.000 de euro! Asta în condiţiile în care, de pildă, un meci Chiajna – Botoşani face un rating minuscul şi adună cu greu 10.000 de telespectatori în faţa ecranelor TV! Voiau o reducere de 30% Văzând aceste cifre, RCS&RDS, Romtelecom şi Antena 1 ar fi vrut ca la următoarele licitaţii, în 2014, să obţină o reducere de 30% a sumei plătite în 2011 pentru drepturile de televizare ale Ligii I. Pe lângă ratingul slab furnizat de cele mai multe meciuri, posturile TV voiau să-i forţeze mâna lui Dragomir să scadă din preţ, folosindu-se de următorul argument: echipe populare, precum Rapid şi „U“ Craiova, generatoare de rating, au dispărut din primul eşalon, fiind înlocuite cu grupări neinteresante gen Concordia Chiajna şi Corona Braşov. Simţind pericolul devalorizării drepturilor TV, Dumitru Dragomir a găsit soluţia perfectă.
„Noul contract va fi mai mare decât actualul“
Ieri, în conferinţa de presă organizată săptămânal, „Corleo