Compania CFR Călători a decis să-şi reducă o parte din cheltuieli micşorând programul de lucru al celor aproximativ 14.000 de angajaţi în ultimele trei luni din 2013, cu o zi pentru fiecare lună, cu reducerea corespunzătoare a salariului. Conducerea companiei a notificat deja regionalele din ţară cu privire la această măsură.
Deşi a raportat rezultate financiare îmbunătăţite după primul semestru al anului, CFR Călători se îndreaptă tot mai mult spre dezastru. Dovadă stă şi faptul că a scos la licitaţie încă 300 km de linii pe care le consideră neprofitabile, şi care vor fi preluate, cu tot cu personal, de operatorii feroviari privaţi. Multe din secţiile scoase ieri la licitaţie şi care vor fi închiriate pentru următorii patru ani fac legătura între localităţi importante, deci e destul de greu de explicat de ce sunt neprofitabile pentru CFR Călători. Astfel, licitaţia vizează secţiile: Ploieşti Vest - Târgovişte Nord - Fieni - Pietroşiţa; Diţeşti - Gura Palăngii; I.L. Caragiale - Diţeşti - Moreni; Câmpina - Câmpiniţa - Telega; Ploieşti Nord - Măneciu; Caransebeş - Bouţari, Haţeg - Subcetate; Oraviţa - Anina; Câmpia Turzii - Turda; Baia Mare - Baia Mare Nord; Chileni - Voşlobeni; Sebeş Alba - Petreştii de Pădure; Făurei - Tecuci; Mărăşeşti - Panciu; Comăneşti - Moineşti.
Sindicatele nu văd cu ochi buni aceste licitaţii, mai ales că majoritatea rutelor la care a renunţat CFR Călători au devenit brusc profitabile pentru operatorii privaţi care le-au închiriat.
Compania CFR Călători a decis să-şi reducă o parte din cheltuieli micşorând programul de lucru al celor aproximativ 14.000 de angajaţi în ultimele trei luni din 2013, cu o zi pentru fiecare lună, cu reducerea corespunzătoare a salariului. Conducerea companiei a notificat deja regionalele din ţară cu privire la această măsură.
Deşi a raportat rezultate financiare îmbunătăţite după primul sem