Colectarea datoriilor catre stat implica automat cheltuieli pentru Fisc, inclusiv cu trimiterea de notificari prin Posta Romana. Vezi de la ce nivel al datoriei considera Agentia Natioanala de Administrare Fiscala (ANAF) ca merita sa iti trimita scrisori.
DailyBusiness.ro a relatat intr-un articol anterior experientele unor antreprenori care se simt agasati de Fisc, atat din prisma numeroaselor notificari trimise cat si din cauza popririi conturilor bancare din cauza unor neintelegeri.
Contactati de catre DailyBusiness.ro, reprezentantii ANAF au mentionat cateva masuri luate pentru evitarea irosirii banilor publici cu notificari transmise contribuabililor.
“In scopul evitarii unor cheltuieli bugetare, precum si pentru a nu tensiona in mod nejustificat relatia administratiei fiscale cu contribuabilii, prin comunicarea frecventa a deciziilor referitoare la obligatiile de plata accesorii, a somatiilor si a titlurilor executorii cu sume nesemnificative, prin Ordinul presedintelui ANAF nr.2289/2010 privind emiterea si comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita, a fost stabilita frecventa emiterii si comunicarii catre contribuabili, a acestor acte administrative", au spus reprezentantii Agentiei.
Astfel, limita obligatiilor fiscale restante pentru care se emit decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii, somatii si titluri executorii a fost stabilita in functie de calitatea debitorului, respectiv:
- pentru debitorul care are calitatea de mare contribuabil, daca valoarea acestora nu depaseste 1.500 lei;
- pentru debitorul care are calitatea de contribuabil mijlociu, daca valoarea acestora nu depaseste 1.000 lei;
- pentru celelalte categorii de debitori, daca valoarea acestora nu depaseste 500 lei;
-pentru debito