Cu toate că CFR Călători a scos din circulaţie, în acest an, 150 de trenuri de pe sectoare considerate neprofitabile, rezultatele financiare obţinute până în prezent arată că managerii companiei ar putea decide anularea unor noi rute, susţin sindicaliştii. Aceştia afirmă că circulă zvonuri potrivit cărora alte zeci de trenuri de călători ar putea fi anulate chiar din această lună.
Traseele abandonate de CFR Călători sunt preluate de către operatorii feroviari privaţi, respectivi concurenţii companiei de stat, iar aceştia le fac imediat profitabile, primind şi subvenţie de la stat.
„CFR Călători a desfiinţat 150 de trenuri în 2013, deşi anul trecut s-a înregistrat un număr mediu de 71 de călători plătitori pe fiecare trenîn circulaţie, faţă de 30 de călători plătitori cât au avut operatorii privaţi. Anul acesta, prin reducerea prestaţiei la CFR Călători, numărul de călători plătitori pe tren/kilometru va scădea la 38.
Ne întrebăm ce se va întâmpla în 2014, dacă CFR Călători va decide să reducă şi mai mult numărul trenurilor, considerând că sunt nerentabile?”, ne-a declarat Maxim Rodrigo, liderul Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România. El a precizat că pe rutele închise circulau numeroase trenuri cu grad ridicat de utilizare, respectiv trenuri navetă pentru elevi, studenţi, diferite categorii de salariaţi, trenuri sociale (acolo unde nu există şosele directe), trenuri care au circulat dintotdeauna între diferite zone ale ţării, precum şi trenuri Regio care făceau legătura cu trenurile de rang superior care circulă pe magistralele principale.
Cu toate că CFR Călători a scos din circulaţie, în acest an, 150 de trenuri de pe sectoare considerate neprofitabile, rezultatele financiare obţinute până în prezent arată că managerii companiei ar putea decide anularea unor noi rute, susţin sindicaliştii. Aceştia afirmă că circulă