Motorul de căutare Google şi-a modificat, miercuri, logoul pentru a o sărbători pe celebra cântăreaţă româncă Maria Tănase, la împlinirea a 100 de ani de la naştere.
Logo-ul o prezintă pe Maria Tănase în timp ce cântă. Totodată, în logo, prima literă din cuvântul "Google" este înlocuit cu chipul cântăreţei românce desenat, în timp ce prima literă "o" este înlocuită cu un microfon la care artista interpretează un cântec.
Google omagiază rar o personalitate din România, modificându-şi logoul în acest sens. Printre cei celebraţi de celebrul motor de căutare în ultimii ani s-au aflat Constantin Brâncuşi, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Mărţisorul şi Ziua Naţională a României. Maria Tănase s-a născut pe 25 septembrie 1913, în București şi a decedat în 22 iunie 1963. A fost supranumită Pasărea măiastră, Edith Piaf a României și Regina cântecului popular. Maria Tănase a avut un repertoriu alcătuit din aproape 400 de cântece din toate regiunile României.
Marele istoric Nicolae Iorga a invitat-o să cânte la închiderea cursurilor de vară de la Vălenii de Munte, în septembrie 1938. Acesta a numit-o "pasărea măiastră". În urma unei audienţe la Hanul Ancuţei, din al cărei juriu făceau parte nume celebre ca Constantin Brăiloiu, Mihail Jora, arhitectul George Cantacuzino, Maria Tănase, acompaniată de maestrul Grigoraş Dinicu, a fost aleasă în unanimitate să reprezinte cântecul popular românesc pe continentul american, la Expoziţia Internaţională de la New York (1939). Astfel, a cântat în faţa preşedintelui american H. Hoover, a lui André Gide, Yehudi Menuhin, Constantin Brâncuşi şi George Enescu.
În octombrie 1940, cu ocazia unui turneu în Turcia, a fost desemnată cetăţean de onoare al acestei ţări. În perioada războiului, alături de nume celebre ca George Vraca, dirijorul Ionel Perlea, a participat la spectacole pentru răniţi, în spitale