Principalele probleme ale pieţei sunt date de lipsa producătorilor locali sau a unor programe din fonduri europene de încurajare a producţiei locale de flori
La ora actuală, principalele probleme ale pieţei româneşti de flori sunt date de lipsa producătorilor locali sau a unor programe din fonduri europene de încurajare a producţiei locale de flori, de concurenţa neloială, de inexistenţa reglementărilor legislative clare sau a informatizării florăriilor şi de slaba pregătire în domeniu.
Aproximativ 2.000 de florării înregistrate la Registrul Comerţului, având ca obiect de activitate comerţul cu flori, plante sau intermedierea vânzării de flori, dintre care 1.900 tradiţionale şi 130 online, împart o piaţă estimată, anul trecut, la circa 200 de milioane de euro, a declarat Marius Dosinescu, CEO şi fondator al florăriilor FlorideLux.ro, în cadrul Conferinţei Naţionale a Industriei Florilor.
Conform lui, dacă sectorul florăriilor clasice pierde uşor teren, industria online de flori creşte anual cu 30%.
Principalele probleme ale pieţei
La ora actuală, principalele probleme ale pieţei româneşti de flori sunt date de lipsa producătorilor locali sau a unor programe din fonduri europene de încurajare a producţiei locale de flori, de concurenţa neloială, de inexistenţa reglementărilor legislative clare sau a informatizării florăriilor şi de slaba pregătire în domeniu. Totodată, faptul că nu există o organizaţie care să pună bazele unor proiecte de anvergură în această industrie constituie o piedică în calea dezvoltării pieţei de profil.
"Majoritatea celor care îşi deschid florării online nu iau în considerare faptul că profitabilitatea variază în funcţie de cerere şi sezonalitate şi că, spre deosebire de florăriile tradiţionale, aceasta coboară considerabil în perioada februarie-martie, când volumele vândute cresc. Acest l