Serviciile E-On Gaz, Electrica, RDS sau Romtelecom sunt tot mai reclamate la Protecţia Consumatorului Maramureş. Numai în ultimele 90 de zile au fost înregistrate un număr de 38 de plângeri în acest sens, fiind vorba despre nerespectarea contractului încheiat (în cazul RDS, spre exemplu), respectiv de calculare greşită a facturilor (în cazul E-on Gaz sau Electrica).
“Dintr-un total de 160 de reclamaţii, 150 au fost pe produse nealimentare. 6 reclamaţii au fost pe produse alimentare, respective 4 au fost pe servicii de natură financiară. La produsele nealimentare, un număr de 38 de reclamaţii privesc serviciile şi anume Electrica, E-on Gaz sau Romtelecom. Persoanele reclamă faptul că nu se respectă clauzele din contract şi am avut foarte multe reclamaţii pe RDS.
Dacă în contract scrie că defecţiunea trebuie remediată în 48 sau 72 de ore, au fost situaţii când reclamanţii ne arătau că au trecut şi câte 7 sau 8 zile până când defecţiunea a fost remediată. Apoi, tot în contract se prevedea că într-un termen de 60 de zile sau chiar 90 de zile de la data semnării contractului, operatorul se obligă să instaleze serviciul respectiv, ceea ce nu s-a efectuat în toate cazurile. Am avut situaţii de luni de zile, cu oameni care au semnat acel contract şi care nu au beneficiat de serviciile pentru care au semnat acel contract.
În ceea ce priveşte Electrica şi E-on Gaz, reclamaţiile pe care le-am avut sunt legate de calcularea facturii. Consumatorii reclamă faptul că facturile care le sunt calculate sunt încărcate sau în unele cazuri, când li s-au demontat ceasurile, ei reclamă că nu li s-a arătat consumul de ceas, li s-a instalat un ceas nou şi s-au trezit cu facturi mari”, a declarat şefa OPC Maramureş, Olivia Ardelean.