Pe de alta parte, fee-urile de consultanta au reprezentat in jur de 1,3 milioane de euro din cifra de afaceri a companiei de circa 1,6 miilioane de euro pe anul trecut, restul fiind sume pentru realizarea de evenimente ori diverse produse de PR.
Veniturile Grayling din servicii de consultanta au fost constante in ultimii ani si vor fi similare si in 2013.
In timp ce businessul agentiei generat de fee-uri a ramas constant, marja de profit a variat, pentru ca, daca inainte de criza, profitabilitatea putea ajunge si la 40% din cifra de afaceri, acum este intre 20-30%. De altfel, aceste procente de profitabilitate sunt valabile pentru Europa de Est, in restul lumii marjele fiind in jurul a 18-20%.
"In aceasta parte a lumii nu poti sa mergi pe marjele de profit din tarile mult mai dezvoltate, pentru ca businessul nu este la fel de predictibil, contractele sunt pe perioada mai mici si sunt mai putine pitch-uri. Criza a diminuat marjele pentru ca clientii au avut mai putini bani dar au existat si exista si companii care au renuntat aproape complet la profitabilitate pentru a castiga cota de piata si clienti. Exista competitori care merg pe preturi de dumping si cred ca pe termen scurt, mediu si lung vor da chix. Pentru ca daca vei calcula costurile cu salariile consultantilor, costurile de operare poti sa observi ca nivelul de activitati propus de o agentie unui client este imposibil de sustinut la fee-ul cerut. Criza a impins foarte mult preturile in jos si cred ca companiile care au ales strategia unor preturi de dumping vor fi pierzatoare”, explica Cretan.Companiile cu preturi mici renunta la profit sau au costuri nefiscalizate
El a adaugat ca agentiile care practica preturi foarte mici pentru serviciile oferite fie renunta la profit fie au costuri care nu sunt fiscalizate, prin angajarea de consultanti part-time, "la negru" ori pe drepturi de au