Va avea Iaşul vreodată mai mult decât şosele rapide?
Privind înapoi cu mânie, putem constata lesne că autostrada spre Vest a fost până acum doar subiect de campanie electorală. La următoarele alegeri (din 2014) se vor împlini zece ani de când se tot fac promisiuni fără nici o urmă de concretizare. Povestea de adormit alegătorii începe să semene cu alte proiecte încă şi mai vechi, dar, la fel, neîncepute - cum este, de exemplu, cel al podului peste Dunăre din zona Brăila-Galaţi. Dacă toţi cei care au vânturat proiectul autostrăzii - liberalii, democrat-liberalii (aceştia abia acum, când sunt în opoziţie) şi social-democraţii - ar fi crezut în ceea ce spun, Iaşul ar fi avut deja măcar câţiva kilometri construiţi. Dar aşa, nici şoseaua de centură nu e terminată, ca să nu mai vorbim de şantierul gazoductului spre Republica Moldova, unde nici măcar pe hârtie nu se face nimic. Dar măcar în acest ultim caz există documentaţia de execuţie plus fondurile, în timp ce pe căile de acces rutiere menţionate se toarnă doar vorbe. Cu nemiluita.
Astfel, după ce ani de zile s-a tot bătut monedă pe direcţia Iaşi - Tg. Mureş, vine acum PSD-ul, ai cărui parlamentari s-au ferit ca de tămâie să susţină măcar la modul declarativ ideea liberalilor şi mai nou a pedeliştilor, cu altă idee, nici aceea însă chiar nouă: autostradă Iaşi-Braşov via Bacău. Dacă n-am şti că e doar tragere de timp, de genul înfiinţării unei noi comisii pentru "rezolvarea" unei vechi probleme, am putea crede că politicienii social-democraţi s-au consultat cu specialişti geografi, geologi, constructori etc. Dar când a avut politica românească nevoie de experţi?, mai ales acum, când o sublimă şi inutilă majoritate parlamentară poate decreta oricând că 1 şi cu 1 fac 3, iar Curtea Constituţională n-ar avea nimic împotrivă?!
Dacă purtătorul de cuvânt (ieşean!) al PSD şi-ar fi făcut timp să treacă măcar p