În timp ce sectorul florăriilor clasice pierde teren, industria online de flori crește anual cu 30%. Afacerile online cu flori au ajuns la 1,5 mil. euro în primul trimestru al acestui an. Valoarea medie a unei comenzi: 43 de euro.
Aproximativ 2.000 de florării înregistrate la Registrul Comerțului, având ca obiect de activitate comerțul cu flori, plante sau intermedierea vânzarii de flori, dintre care 1.900 tradiționale și 130 online, împart o piață estimată, anul trecut, la circa 200 de milioane de euro, arată datele prezentate în cadrul Conferinței Naționale a Industriei Florilor.
Dacă sectorul florăriilor clasice pierde teren, industria online de flori crește anual cu 30%; marjele de profitabilitate sunt cuprinse între 10 - 30%. Totuşi, într-o astfel de afacere profitul nu se arată imediat, fiind nevoie de un minim de trei ani de investiţii constante pentru acest lucru.
“Majoritatea celor care îşi deschid florării online nu ia în considerare faptul că profitabilitatea variază în funcţie de cerere şi sezonalitate şi că, spre deosebire de florăriile tradiționale, aceasta coboară considerabil în perioada februarie – martie, când volumele vândute cresc. Acest lucru se întâmplă deoarece se măreşte aparatul logistic şi scade tichetul mediu de comandă”, punctează Marius Dosinescu, CEO-ul florăriilor FlorideLux.ro.
Din întreaga industrie de floristică, piața online de flori reprezintă circa 2,5%, iar din punct de vedere al valorii, circa 2,5 milioane de euro, adaugă managerul. Valoarea medie a unei comenzi în florăriile online cu care colaborează procesatorul de plăţi PayU România este de 43 de euro, sumă ce s-a menţinut în perioada ianuarie 2012 – iulie 2013.
După cum menționează Dosinescu, românii au început să prefere tot mai mult achizițiile pe internet, drept pentru care și vânzările florăriilor online cres