Marii retaileri din comerţul modern pot schimba comportamentul de achiziție online: aproape 60% dintre românii utilizatori de Internet ar cumpăra produse alimentare ambalate dacă acestea ar fi comercializate online de către marile lanțuri de magazine.
Produsele alimentare proaspete ar trece de bariera generată de neîncrederea în calitatea, prospețimea și igiena garantate de un magazin online, dacă acestea ar fi oferite de un retailer cunoscut. Un procent de 35% dintre utilizatorii de internet ar comanda online produse proaspete de la marii retaileri, față de doar 2% cumpărători actuali, potrivit unui studiu de Exact Cercetare și Consultanță.
Cum timpul a devenit cea mai prețioasă resursă actuală, retailerii caută continuu soluții pentru eficientizare şi dezvoltarea rețelelor de magazine. Scăderea consumului intern şi accesul în creștere la internet forţează marele retail să încerce cu degetul și apele virtuale. Deja Metro Cash&Carry România, cora şi Carrefour şi-au deschis magazine virtuale.
Principalul avantaj perceput de cumpărători atunci când fac cumpărături online este economia de timp pe care o fac, 80% dintre românii internauți plasând acest avantaj pe prima poziție a topului. La mare distanță de primul avantaj menționat, cu un procent de 35 %, se situează livrarea produselor oriunde în țară, în timp ce 30% dintre utilizatori apreciază posibilitatea accesării mai multor siteuri în același timp, fiind astfel posibilă compararea prețurilor aplicate de diferite magazine online.
Internetul - noul borcan cu miere al marilor lanţuri de retail
De-a lungul timpului, studiile au arătat că produsele alimentare (fie ele ambalate sau proaspete) și chiar băuturile alcoolice sau non-alcoolice au o probabilitate mică de a fi cumpărate online. Procentele celor care au achizitionat online astfel de produse sunt u