Primăria Capitalei a falimentat Uzina RATB. Muncitorii de la Uzina de Reparaţii – Ateliere Centrale au demosntrat că pot produce tramvaie conforme cu cerinţele actuale, însă Sorin Oprescu nu vrea ca Primăria să mai cumpere mijloacele de transport fabricate de RATB. Edilul-şef preferă tramvaiele din străinătate, aproape de două ori mai scumpe. Între timp, bucureştenii circulă în tramvaie ce trebuiau retrase de mai bine de zece ani.
În ultimii 20 de ani, primarii Capitalei au lăsat baltă Uzina de Reparaţii – Ateliere Centrale (URAC) a Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Astfel, uzina ce trebuia să reînnoiască flota de tramvaie a RATB a ajuns să nu mai aibă activitate.
Actualul primar general al Capitalei, Sorin Oprescu, a pus bomoboana pe coliva URAC, refuzând să mai achiziţioneze tramvaie de la uzina RATB, cu toate că aceasta a demonstrat că poate produce mijloace de transport conforme cu standardele actuale. „Uzina nu mai produce nimic, în momentul de faţă. Doar asigură reparaţii. Putem produce tramvaie la URAC, dar este nevoie ca Primăria Capitalei să le cumpere. Au fost produse cele patru tramvaie noi pentru inaugurarea Pasajului Basarab şi atât. Uzina a produs doar patru tramvaie în 11 ani. Primarul general nu vrea să cumpere tramvaie noi pentru RATB. Aceasta cu toate că avem tramvaie ce şi-au depăşit de opt ani şi mai mult durata maximă de viaţă”, a declarat pentru PUTEREA preşedintele executiv al sindicatului RATB, Vasile Petrariu.
Una dintre puţinele iniţiative bune pe care le-a avut controversatul fost director general al RATB, Adrian Criţ, a fost aceea de a încheia o înţelegere prin care URAC să producă tramvaie pentru Viena. Dar contractul nu a mai fost semnat, după înlăturarea lui Criţ de la şefia Regiei. „Era o idee bună. Aveam de lucru pentru uzină şi exportam. Dar, cum se întâmplă la noi, cu numirile pe criterii politice, c