Căile ferate au fost mândria României, aşa că ar trebui să rămână la stat, nu să fie privatizate, a adeclarat consilierul guvernatorului BNR, Adrian Vasilescu. Declaraţiile sale vin în contextul în care, de la o zi la alta, apar noi semne de întrebare legate de finalizarea cu succes a privatizării CFR Marfă.
„În perioada interbelică, cine lucra la CFR era cineva în ţara asta. Ceferiştii îşi făceau case în Primăverii. CFR-ul şi-a pierdut mult din acest prestigiu, cred că în sectorul privat şi-ar pierde şi mai mult din prestigiu. Eu aş vedea Căile Ferate cu un management foarte puternic, un management privat, cu oameni competenţi. M-aş bucura dacă, la ziua Z, banii nu vor fi puşi pe masă şi privatizarea o să cadă”, a spus Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR, citat de Digi24.
Vânzarea pachetului majoritar deţinut de stat la operatorul feroviar este blocată în acest moment. În timp ce Guvernul şi Preşedinţia îşi pasează responsabilitatea pentru avizarea contractului de privatizare, Gruia Stoica, patronul Grup Feroviar Român, compania care a câştigat licitaţia, caută bani la bănci pentru a achita contravaloarea pachetului majoritar de acţiuni. Potrivit Realitatea TV, Gruia Stoica ar negocia cu CEC, care este o bancă de stat, acordarea unui credit în acest scop.
Căile ferate au fost mândria României, aşa că ar trebui să rămână la stat, nu să fie privatizate, a adeclarat consilierul guvernatorului BNR, Adrian Vasilescu. Declaraţiile sale vin în contextul în care, de la o zi la alta, apar noi semne de întrebare legate de finalizarea cu succes a privatizării CFR Marfă.
„În perioada interbelică, cine lucra la CFR era cineva în ţara asta. Ceferiştii îşi făceau case în Primăverii. CFR-ul şi-a pierdut mult din acest prestigiu, cred că în sectorul privat şi-ar pierde şi mai mult din prestigiu. Eu aş vedea Căile Ferate cu un management foarte p