Sursa foto: Ozap.com
În ultimele săptămâni, mai multe grupuri naționale și regionale din Franța și-au anunțat planurile de disponibilzări, scrie Ozap.com.
Criza economică a lovit dur presa franceză. Mai multe redacții ale unor ziare importante din Franța, afectate de criza din publicitate, se văd nevoite să facă disponibilizări majore.
În luna iunie, Le Figaro a anunțat un plan de disponibilizări voluntare, despre care vorbea încă de la începutul acestui an, care se va materializa prin eliminarea a 80 de angajați dintre care 50 sunt jurnaliști, până la sfârșitul lui 2013.
Acum câteva zile, conducerea publicției Nouvel Obs și-a anunțat intenția de a demara negocierile cu salariații săi pentru disponibilizarea a zeci de angajați în 2013 și tot atât în 2014. Scopul este diminuarea numărului de angajați ai săptămânalului, care în prezent are 246 de salariați.
Situația presei regionale nu arată deloc mai bine. Vinerea trecută, conducerea publicației Ouest France a anunțat lansarea unui plan de reducere de personal. Criza lovește puternic și în grupul Nice Matin (Nice-Matin, Var-Matin și Corse-Matin). Grupul de presă pierde în prezent 300-400 de mii de euro în fiecare lună. Angajații se tem din ce în ce mai mult că restructurările vor viza între 150 și 200 de salariați.
Situația ziarelor franceze care au rămas pe hârtie
Pentru publicații din Franța care apar pe hârtie situația nu este deloc îmbucurătoare. Le Parisien, de exemplu, a înregistrat anul trecut pierderi de 19,6 milioane de euro, scrie Ozap.com, care citează informații publicate de Les Echos.
Raportat la piața din România, pierderea este uriașă. 19 milioane de euro este întreaga piață de publicitate din presa tipărită autohtonă în 2013, potrivit estimărilor agenției Initiative în raportul Media Fact Book.
În 2012 piața de publicitate din print s-a ridicat la valoarea d