Reprezentanţii Metrorex au anunţat că începând de miercuri, 25 septembrie, cele două utiliaje de tip TBM, botezate Varvara şi Filofteia, vor începe munca. Săpăturile vor fi făcute la tunelurile care vor lega cartierul Eroilor de Drumul Taberei. Premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturile, Ramona Mănescu, se află în acest moment la inaugurarea şantierului.
Forarea va începe astăzi, iar la eveniment vor fi prezenţi atât ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, cât şi premierul Victor Ponta, dar şi reprezentanţi ai firmei constructoare şi directorul Metrorex.
„Utilajele înaintează teoretic cu 30 de metri pe zi, deşi noi ştim că acest lucru se întâmplă cu o viteză de circa 15-20 de metri pe zi. Apoi transbordarea (mişcarea de la o staţie la forarea unui nou tunel a utilajului-nota red.) se face în circa o lună. Noi am calculat că forarea tunelurilor o să dureze circa un an“, a declarat pentru adevarul.ro, Aurel Radu, directorul Metrorex.
Acesta a mai precizat că există destui bani şi că modul în care vor avansa lucrările depinde strict de firmele constructoare.
„Avem deja banii pentru lucrări şi în scurt timp vor începe să curgă primii bani din fodurile europene. Atât şantierul pentru Magistrala 5, cât şi cel pentru extinderea Magistralei 4 sunt acoperite. La magistrala 4 vorbim de cele două staţii, Laromet şi Lac Străuleşti, unde se lucrează de la sfârşitul anului trecut, ele trebuind să fie gata în 2015“, a mai explicat directorul Metrorex.
De altfel, cele două staţii de metrou ar urma să schimbe complet Nordul Capitalei.
Tronsonul de metrou Parc Bazilescu – Lac Străuleşti va fi realizat de compania italiană Astaldi, contractul fiind atribuit anul trecut în luna iulie. Astaldi va realiza elementele de structură, tunele, galerii, staţii, depou, dar şi terminalul multimodal de la capătul liniei. Astaldi este aceeaşi firmă ital