Frezie, bujor, zmeură, piersică sau trandafir nu mai sunt demult miresmele preferate ale creatorilor de parfumuri moderni pentru simplul motiv că parfumurile orientale, fructate sau florale sunt “de modă veche”. Mai nou, se poartă parfumurile care miros a… înmormântare, a apă sfinţită, a bălegar şi a furtună. Dificil spre imposibil de imaginat cine ar vrea să miroasă aşa, însă supriza vine abia acum: nu mai mulţi decât cei care vor să miroasă a homar prăjit în unt, a brânză cu mucegai, a peşte crud şi a pâine caldă. O firmă americană de parfumuri a speculat gusturile ciudate ale unor oameni pentru care violetele şi zambilele au parfumuri respingătoare şi au creat miresme mai mult decât ciudate care, culmea, au succes pe piaţă. Şi mai spunea cineva că Lady Gaga este trăsnită atunci când a lansat parfumul Fame, despre care spunea că miroase a sânge şi a spermă. În fond, acesta avea note de caise şi orhidee, mai mult decât adorabile.
• Laudromat şi Clean Windows sunt două parfumuri care miros a rufe proaspăt spălate, respectiv a ferestre curate, mireseme plăcute, de altfel, însă într-o locuinţă, nu pe pielea unei domnişoare cochete. “Simplu, subtil. În fiecare zi. Oriunde”, aşa se prezintă parfumul “Laudromat” (n.r., în America, laudromat sunt spălătoriile publice). Pe de altă parte, există un parfum care miroase a piscină. Şi a mare, aici fiind, cumva, de înţeles pentru că nostalgicii vor să-şi amintească tot restul anului vacanţa petrecută la malul mării şi simt nevoia unui miros de alge, nisip, scoici. Însă, cine ar vrea să miroasă a apa tratată cu clor din belşug? Dar a vopsea? Există şi parfumul Paint (n.r., vopsea). Incredibil, dar adevărat!
• Gin & Tonic este un alt parfum care, după cum reiese şi din denumirea lui, miroase similar unui cocktail de gin şi apă tonică, notele predominante fiind cele citrice. În regulă, este băutura preferată a multor