PepsiCo, al doilea mare jucător de pe piaţa băuturilor răcoritoare, a lansat pe piaţa locală energizantul Rockstar Energy Drink, prezent deja în peste 30 de țări. Ce urmăreşte, în esenţă, PepsiCo e ca energizantul Rockstar să ajungă să sufle în ceafa Red Bull, care domină (valoric) autoritar piaţa locală şi mondială.
Cu vânzări anuale de peste jumătate de milliard de doze, Rockstar este în top trei energizante în lume, şi începe un atac agresiv pe frontul românesc al energizantelor. Dinamica pieţei e încurajatoare: „Piaţa locală de băuturi energizante înregistrează un consum per capita la un nivel încă foarte scăzut, dar cu cea mai mare creştere agregată în ultimii ani în cadrul LRB - liquid refreshment beverages“, explica Jeanina David, brand manager CSD Flavors al PepsiCo România, cu ocayia lansării energizantului Adrenaline (aprilie 2012) pe piaţa locală.
Concret, dacă în anul 2003, românii au consumat 1,3 milioane de litri de lichid energizant (circa 0,05 litri pe cap de locuitor), anul trecut, consumul crescuse până la 14,7 milioane de litri, conform datelor companiei de cercetare Canadean, citate de David.
Rockstar Energy Drink este brandul care a revoluţionat categoria de băuturi energizante, fiind recunoscut ca „inventatorul Big Can-ului”, prin introducerea dozei de 0,5 l. PepsiCo aduce brandul într-o gamă ce include trei arome (Original , Xdurance, Guava). Înainte de a ajunge în porfofoliul PepsiCo, americanii de la Rockstar au avut un parteneriat de distribuţie în România, pe o perioadă scurtă de timp, cu Interbrands Marketing & Distribution.
În prezent, Red Bull – cu afaceri de 48,7 mil. lei (aproximativ 10,7 mil. euro) - e lider de piaţă ca valoare a vânzărilor, dar îi suflă în ceafă, nu Burn, Rienergy sau Hell, mărcile care oscilau în trecut între locurile 2, 3 şi 4, ci - atenţie! - mărcile private ale retail