În aproximativ 20 de ani harta metroului bucureştean îşi va schimba înfăţişarea. Magistralele deja existente vor fi extinse şi vor fi înfiinţate şi linii noi.
Noile linii vor face legătura între cartierele Drumul Taberei - Pantelimon (M5), între staţia 1 Mai – Aeroportul Otopeni, prin Piaţa Presei Libere (M6), între Bragadiru şi Voluntari (M7) dar şi între actuala 1 Mai – Parc Bazilescu (M4) la care se adaugă Parc Bazilescu – Lac Străuleşti (M4) şi Laminorului – Gara Progresu (M4).
Pentru finalizarea liniei 4 de metrou Lac Străuleşti - Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, România a semnat marţi un acord de finanţare cu Elveţia.
Acordul a fost semnat marţi de ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu, ministrul Dezvoltării, Liviu Dragnea, ambasadorul Elveţiei în România, Jean Hubert Lebet, precum şi de ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, şi de directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
În plan este şi extinderea liniei până la Aeroportul Henri Coandă, şi odată făcută această legătură, Capitala va putea fi străbătută subteran de la Nord la Sud pe o lungime de 33 de kilometri şi 28 de staţii.
În prezent, se lucrează la magistrala 5, tronsonul Drumul Taberei- Universitate. Mai apoi, în etapa a doua metroul va ajunge până în Pantelimon. Ambiţiosul proiect este estimat să coste 1,7 miliarde de euro. Staţiile sunt în diferite etape de costrucţie, iar autorităţile promit că în 2016 vom ajunge cu metroul din Drumul Taberei la Universitate.