Premierul Victor Ponta si ministrul Transporturilor Ramona Manescu au vizitat, miercuri dimineata, santierul Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon, in zona viitoarei statii de metrou Academia Militara, acolo unde a fost puse in functiune utilajele de foraj tip Tunnel Boring Machine (TBM), tehnologie folosita pentru prima data in Romania. Victor Ponta a declarat, in vizita efectuata in jurul orei 10.00 pe santier, ca magistrala al trebui finalizata in 2016 si a dat asigurari ca lucrarile vor avea parte de finantare, asta si datorita banilor veniti prin Programul Operational Sectorial de Transporturi. Premierul a mai spus ca odata incepute, lucrarile de foraj se vor derula 24 de ore din 24. “Am vrut impreuna cu doamna ministru (ministrul Transporturilor, Ramona Manescu – n.r.) sa fim aici in momentul in care aceasta noua tehnologie, care n-a mai fost folosita in Romania, si care este varful tehnologic in Europa, intra in functiune. Ma asigur, impreuna cu directorul general de la Metrorex si impreuna cu constructorul care are in responsabilitatea efectuarea acestui proiect, ca exista finantare, ca se lucreaza, ca este tehnologie aici. Am aflat ca actuala masina, Varvara se numeste, lucreaza cu o viteza de 10 ori mai mare decat s-a lucrat la celelalte magistrale. In 2015 ar trebui ar trebui sa fie functional. (n.r. – cine intervine si spune ca in 2016). Bun, in 2016. Masinaria a pornit, a fost o perioada pentru pregatire a santierului, insa din momentul in care a pornit nu se opreste, lucreaza 24 de ore din 24″, a spus premierul.
Seful Executivului a recunoscut ca traficul rutier in Capitala este dat peste cap de aceste lucrari si a estimat ca o schimbare in bine in trafic nu va putea avea loc mai devreme de toamna anului 2014. “Lucrarile continua fara oprire. Metroul e necesar intr-un oras ca Bucurestiul. Este dat peste cap traficul rutier pentru o p