Problemele de circulaţie se pot diminua odată cu apariţia maşinilor autonome
La începutul anilor 90 erau fel şi fel de filme în care unii scenarişti şi regizori încercau să mute acţiunea în viitor. E amuzant că anumite filme făcute în acea perioadă încercau să prevadă chiar în zilele noastre, iar acolo maşinile ori zburau, ori nu aveau nevoie de şofer. Dacă prima variantă încă e futuristă, a doua prinde contur pe zi ce trece. Multe camere video, mulţi senzori, hărţi încărcate în memoria computerului maşinii şi foarte multe formule matematice ar putea fi factori după care vom conduce în viitor. Google a creat deja o astfel de maşină şi, în urmă cu un an şi jumătate, a reuşit să obţină o lege în Nevada prin care Poliţia să nu mai oprească maşinile fără şofer.
După ce a scos maşina electrică dezirabilă, producătorul californian are în vedere să dezvolte cât mai repede un autoturism care se conduce singur în proporţie de 90%. Termenul pe care Tesla şi l-a propus este 2016, deşi specialiştii preconizau că o astfel de maşină ar urma să apară abia în 2025. Pe lângă Tesla, mai mulţi producători au început deja să urmeze aceşti paşi. Nissan spune că până în 2020 va lansa o maşină autonomă, în timp ce producători precum Mercedes, Volvo, Mazda au început deja să investească în dezvoltarea unor prototipuri de acest gen. „Maşina noastră autonomă va putea prelua până la 90% din control la rulare, responsabil de comenzi urmând să fie un computer instalat la bordul automobilului”, a spus Elon Musk, liderul celor de la Tesla. Totuşi, până la finalizarea unui astfel de proiect mai sunt multe probleme de rezolvat.
Principala grijă care îi pune pe gânduri pe producători este o eventuală defecţiune care ar putea apărea în mers la aceste maşini, iar în acel moment şoferul să fie gata să preia controlul. În schimb, probleme de genul aparatelor