Un procent de 35% dintre utilizatorii de internet ar comanda online produse proaspete de la marii retaileri, faţă de doar 2% cumpărători actuali, se arată în studiul realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă.
Principalul avantaj perceput de cumpărători atunci când fac cumpărături online este economia de timp pe care o fac, 80% dintre românii internauţi plasând acest avantaj pe prima poziţie a topului, potrivit unui comunicat remis redacţiei. La mare distanţă de primul avantaj menţionat, cu un procent de 35%, se situează livrarea produselor oriunde în ţară, în timp ce 30% dintre utilizatori apreciază posibilitatea accesării mai multor siteuri în acelaşi timp, fiind astfel posibilă compararea preţurilor aplicate de diferite magazine online.
"Ţinând cont de intenţiile marilor retaileri de a-şi extinde serviciile în online, studiul realizat de Exact Cercetare & Consultanţă a surprins percepţiile românilor cu privire la această oportunitate. De-a lungul timpului, studiile au arătat că produsele alimentare (fie ele ambalate sau proaspete) şi chiar băuturile alcoolice sau non-alcoolice au o probabilitate mică de a fi cumpărate online. Procentele celor care au achizitionat online astfel de produse sunt unele dintre cele mai mici: 6% au menţionat că au cumpărat produse alimentare ambalate şi doar 2% produse alimentare proaspete. Iar principalele motive sunt neîncrederea în prospeţimea lor (56%), în condiţiile igienice asigurate atât la depozitare (53%), cât şi la livrare (28%)", se mai arată în comunicat.
Lăcrămioara Loghin, Managing Director Exact Cercetare şi Consultanţă, a declarat: "Trebuie să avem însă în vedere un pattern de achiziţie al cumpărătorului pe care îl întâlnim în mai multe categorii de produse. În urmă cu 5 ani, produsele vestimentare - îmbrăcăminte, încălţăminte - erau pe ultimele locuri în lista de cumpărături achiziţionate. Motivul pri