Scris de A.S. - Primăria Timişoara ar putea achiziţiona totuşi un nou sistem de teleasistenţă pentru bătrâni, după ce vechiul sistem, introdus de municipalitate în premieră naţională în 2006, a fost desfiinţat pentru că nu mai funcţiona din punct de vedere tehnic. Dacă viceprimarul Traian Stoia declara recent că nu sunt bani pentru un nou sistem şi că principala prioritate a administraţiei locale este oricum infrastructura, primarul Nicolae Robu spune că dacă este vorba de costuri de zeci de mii de euro se poate achiziţiona o nouă aparatură. Robu susţine că… n-a ştiut că acest serviciu al municipalităţii nu mai funcţionează.
Sistemul de teleasistenţă sau de telealarmare pentru bătrâni a fost introdus, în 2006, în cadrul Compartimentului de îngrijire la domiciliu al Serviciului pentru Protecţia Socială a Persoanelor Vârstnice de pe Calea Sever Bocu. La vremea respectivă reprezenta o premieră pentru România. Sistemul era compus dintr-un aparat care se monta în paralel cu telefonul beneficiarului, la domiciliul său, pentru ca, în caz de urgenţă, prin simpla apăsare a unui buton, a dispozitivului de activare, un medalion sau o brăţară, bătrânul să poată contacta automat dispeceratul de teleasistenţă, care funcţiona permanent la Serviciul pentru Protecţia Persoanelor Vârstnice. Cei de la dispecerat puteau astfel să comunice imediat cu persoana vârstnică aflată sub monitorizare care avea nevoie de ajutor, să vadă datele sale de contact şi, în funcţie de situaţie, să intervină ei sau să solicite o ambulanţă.
Sistemul a fost desfiinţat în timpul noii administraţii, reprezentanţii municipalităţii motivând că aparatura nu mai era funcţională din punct de vedere tehnic, că au existat probleme legate de funcţionarea sa de mai multă vreme şi că nu se mai găseau piese de schimb.
Viceprimarul Traian Stoia, cel care răspunde de partea socială la primărie, a afirmat că