Ministerul Economiei a lansat, astăzi, în dezbatere publică, Strategia Naţională de Export 2014 - 2020, urmând ca documentul rezultat în urma consultărilor să fie prezentat Guvernului spre aprobare, a declarat ministrul de resort, Varujan Vosganian, într-o conferinţă de presă. Sursa: EVZ
"Ne vom baza nu pe creşterea cantitativă a exporturilor, ci pe o creştere calitativă. Vrem, de asemenea, orientarea unei părţi a exporturilor către ţări terţe", a arătat Vosganian, citat de Agerpres.
Totodată, va fi reorganizată reţeaua comercială externă, a adăugat el.
În primele şapte luni ale anului, exporturile au ajuns la 28,19 miliarde de euro, în creştere cu 7,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, iar importurile au fost de 31,32 miliarde de euro, în scădere cu 0,7%.
"Mai sunt două vulnerabilităţi: capacitatea redusă de absorbţie a pieţei interne, din cauza veniturilor scăzute ale populaţiei, şi nivelul redus de investiţii directe. Deci, consumul şi investiţiile trebuie să fie o prioritate în perioada următoare", a spus Vosganian.
Ţările în care exporturile României au crescut cel mai mult sunt Mexic (118%), Libia (154,4%), Indonezia (159,2%), Thailanda (105,4%). Principalele pieţe de destinaţie ale mărfurilor româneşti sunt Germania, Italia, Franţa şi Turcia.
Cele mai exportate produse româneşti sunt autoturismele (7,2% din totalul exporturilor, în creştere cu 57% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut), componente auto (tot 7,2% din total exporturi), fibre, cabluri şi conductori electricit izolaţi (5,8%), mobilier din lemn (3,4%).