Acestea sunt atractive pentru consumatori şi profitabile pentru chiriaşi şi au fost dezvoltate pentru a răspunde provocărilor actuale ale pieţei de retail
Până la sfârşitul anului, vor fi deschise în România 12 astfel de centre comerciale
Centrele comerciale care sunt concentrate pe facilităţi de divertisment şi petrecere a timpului liber reprezintă mall-urile viitorului, acestea putându-se transforma "într-un al treilea spaţiu de viaţă", după acasă (primul spaţiu) sau la muncă (al doilea spaţiu), potrivit unui raport al CBRE România.
"În contextul unui ritm de viaţă rapid şi al unui mediu de afaceri competitiv, centrele comerciale se pot transforma într-un al treilea spaţiu de viaţă, un loc în care oamenii pot veni, în afara timpului petrecut acasă (primul spaţiu) sau la muncă (al doilea spaţiu), pentru a se relaxa, a socializa şi a face parte dintr-o comunitate. Pentru a obţine acest status, centrele comerciale de generaţia a treia îmbină utilul cu plăcutul, cumpărăturile cu distracţia, nevoile cu dorinţele într-un mediu confortabil, sigur şi agreabil din punct de vedere estetic", a declarat Luiza Moraru, Head of Retail CBRE România.
38% din stocul actual de centre comerciale
Acest tip de mall-uri reprezintă 38% din stocul actual de centre comerciale din România, cuprinzând 573.000 metri pătraţi.
În funcţie de mărimea proiectului, de mixul de chiriaşi şi activităţi comerciale şi de diversitatea facilităţilor de divertisment şi petrecere a timpului liber, centrele comerciale din România pot fi împărţite în trei categorii. Proiectele de primă generaţie au fost deschise în perioada 2000 - 2006 şi reprezintă aproximativ 32% din stocul local de centre comerciale (474.000 metri pătraţi). Mixul de chiriaşi este dominat de către o ancoră de food (de obicei, un hypermarket de mari dimensiuni), cu o galerie comercială ad