Odată cu apariţia pe piaţă a imprimantelor 3D a fost atins un nou nivel în ceea ce priveşte evoluţia tehnologiei şi a importanţei acesteia în vieţile oamenilor. Unii au rămas perplecşi la noile schimbări din jurul lor, alţii, mai inventivi, au început să folosească avantajele noilor tehnologii pentru a-şi clădi propria afacere. Conform ediţiei nemţeşti a publicaţiei The Local, din cea de-a doua categorie face parte şi compania Twinkind din Hamburg, nordul Germaniei, care a cucerit imaginaţia clienţilor săi prin comercializarea unor mini-figurine 3D ale acestora. Persoane din întreaga lume cheltuiesc câteva sute de euro şi se lasă fotografiate din nu mai puţin de 100 de unghiuri pentru a fi printate sub forma unor figurine din plastic.
Timo Schaedel, fondatorul Twinkind, a declarat pentru versiunea nemţească a Wall Street Journal: "În mai puţin de două săptămâni, afacerea s-a răspândit în tot internetul". Astfel, blogurile au început să acorde spaţii importante ideii lui Timo, iar acest lucru s-a concretizat în apariţia unei lungi liste de aşteptare pentru viitorii clienţi.
În ciuda mărimii figurinelor, care pot fi ţinute în palmă, preţul acestora nu este deloc mic, valoarea acestuia variind între 225 de euro şi 1.290 de euro. Totuşi, în pofida acestui lucru, succesul afacerii este garantat, iar reprezentanţii companiei deja se gândesc la extindere. Timo Schaedel a declarat că cel mai important punct de desfacere se va regăsi în Berlin, începând cu luna octombrie a anului curent. De asemenea, conform conducerii Twinkind, o viitoare posibilă locaţie este şi Londra.
* Tehnologia printării 3D are aplicabilitate inclusiv în medicină
Pe lângă rolul său de a distra oamenii şi de a pune la încercare imaginaţia artiştilor, imprimanta 3D poate fi utilizată şi în domenii dintre cele mai serioase, precum industria sau medicina. Chiar dacă pare de domeniul