Chiar dacă asimilăm reclama cu spaţiul citadin, există şi produse sau servicii adresate oamenilor din mediul rural, foarte savuroase şi care peste timp reprezintă un indicator al nivelului de trai al agricultorilor din epoca respectivă, dar şi o incursiune fascinantă printre cele mai „năstrujnice” unelte.
De la furcă şi topor la maşina de crescut pui la începutul secolului al XX-lea
Diversitatea reclamelor din Transilvania de la începutul secolului XX indică o efervescenţă a muncilor agricole, însă nu doar la sapă sau la plug, aşa cum am fi tentaţi să credem azi. Multitudinea de reclame la maşini pentru clocit, maşini pentru crescut pui, maşini agricole şi industriale, maşini pentru tăiatul napilor, batoze şi maşini pentru semănat indică o bună dezvoltare şi a zonei, iar faptul că erau în limba română pe vremea Imperiului Austro-Ungar ne demonstrează că potenţialii cumpărători ai acestor produse erau românii. Crescătorii de animale erau educaţi prin intermediul reclamei să achiziţioneze cele mai noi produse pentru îmbunătăţirea hranei. Astfel amestecul de făină de peşte în nutreţul puilor sau a porcilor garanta o creştere rapidă a animalelor şi, evident, mărirea producţiei de carne. Tot din reclame ni se atrage atenţia că existau chiar şi în 1905 produse contrafăcute, iar producătorul original dădea caracteristicile produsului veritabil pentru ca lumea să deosebească produsul bun de cel fals; aşadar „Domnilor agricultori, păziţi-vă!”
„Tânăr inteligent [...] caut soţia vieţii [...] căreia-i place viaţa la ţară”
Anunţurile matrimoniale de la începutul secolului XX frapează prin pretenţiile, principiile şi seriozitatea cu care era tratată căsătoria. Departe de a se ghida după sentimente (despre care se spunea că vin cu timpul), ceea ce prima era zestrea viitorei soţii, apoi îndemânarea „candidatei” în ceea ce priveşte gătitul şi chiar cântatul l