S-a născut în România, a studiat moda la Milano, iar acum brandul ei concurează cu Louboutin și Channel. Cristina Toma face carieră în Italia
O poveste desprinsă parcă din filmele americane este trăită la Milano de o româncă din Piatra Neamț: creatoarea brandului TOMA, o marcă de încălțăminte de lux, foarte cunoscută printre designerii celebri din întreaga lume. Cristina Toma a plecat acum 15 ani în Italia „să studieze moda“, un domeniu pe care în România acelor vremuri nu ar fi putut să-l aprofundeze și la care visa încă din copilărie. „Cred că pasiunea pentru culori, pentru transmiterea emoțiilor prin creație am descoperit-o copil fiind, în satul Negulești, unde m-am născut, un loc de poveste, înconjurat de pădure“, încearcă ea să definească o parte din lucrurile care au adus-o pe drumul acesta. Acum, la 35 de ani, conduce un business de câteva sute de mii de euro și are planuri mari de extindere. Dar cum a ajuns aici? Totul a început când încă nu împlinise 20 de ani și încerca să deprindă „tainele“ acestei lumi într-un atelier din comuna Piatra Șoimului, care aparținea de casa de modă din Piatra Neamț, business deținut atunci de niște oameni de afaceri din Italia.
Școala de la Milano
Aceștia au ajutat-o să se înscrie la o școală de modă din Milano, unde și-a definit stilul, ceea ce i-a asigurat un loc la o celebră casă de modă – Krizia, unde a lucrat cu Mariuccia Mandelli, dar și cu alți designeri celebri, precum Alber Elbaz, George Cortina, Angelo Figus sau Marc Audibet. „După aproape opt ani la Krizia, timp în care am lucrat pentru 13 colecții, am decis că este timpul să am propriul meu business. Am ales pantofi pentru că îmi doream ceva cu totul nou. Iar în februarie 2009 am prezentat prima colecție, în săptămâna modei de la Milano“, povestește Cristina Toma.
Investiția de început s-a apropiat de 50.000 de eu