Compania International Automotive Components (IAC) Group din Balş, care a demarat activitatea în luna ianuarie a anului 2011, trece prin cea mai dificilă perioadă de la înfiinţare. De luni, toţi angajaţii au fost trimişi în şomaj tehnic, din cauza problemelor cu care se confruntă singurul client al companiei, Ford Craiova.
Uzina din Bănie a stopat producţia Ford B-Max, între 20 septembrie şi 4 octombrie, urmând ca după această dată să se treacă la un program de producţie redus la numai zece zile lucrătoare pe lună, motiv pentru care a trimis 2.500 de angajaţi în şomaj tehnic. Şi cum era de aşteptat, furnizorii de componente pentru Ford au avut de suferit, furnizori printre care se numără şi IAC Balş.
Toţi cei 230 de salariaţi ai IAC Group vor rămâne angajaţi ai companiei, însă vor resimţi perioada de şomaj tehnic la salarii. Aceştia vor fi remuneraţi cu 75 la sută din totalul salariului, iar activitatea lor se va reduce la mentenanţa aparaturii din fabrică, pe care o vor asigura prin rotaţie. Măsura şomajului tehnic rămâne cea mai bună variantă pe care au găsit-o reprezentanţii societăţii, dat fiind faptul că IAC depinde în totalitate de activitatea fabricii Ford Craiova.
„Activitatea fabricii, întreruptă de luni”
Potrivit spuselor directorului de Resurse Umane al IAC Group, Andreea Popa, niciun angajat al companiei nu va fi concediat drept măsură de reducere a cheltuielilor salariale. Aceasta speră la o revenire cât mai rapidă a Ford, revenire care va rezolva şi problemele de la Balş.
„De luni, am fost nevoiţi să oprim temporar producţia şi să trimitem angajaţii în şomaj tehnic. Această măsură nu va implica vreo concediere sau trimiterea muncitorilor în concediu fără plată, oamenii nu au de ce să-şi facă griji. Măsura va dura în funcţie de perioada în care cei de la Ford vor avea aceste probleme. Întreaga industri