În cadrul şedinţei de Consiliu, joi, primarul Sorin Oprescu a discutat, împreună cu consilierii, despre una dintre cele mai fierbinţi subiecte ale bucureştenilor: lipsa pistelor pentru biciclişti. Tot joi, Oprescu a vorbit despre programul-pilot care separă traficul RATB de cel al autoturismelor personale.
La câteva zile după ce mii de biciclişti au mărşăluit, sâmbătă, prin Capitală primarul general Sorin Oprescu a promis că până la sfârşitul anului, bulevardele la care se lucrează în momentul de faţă în Capitală (n.r. – Bulevardele Liviu Rebreanu şi Buzeşti) vor fi prevăzute cu piste de biciclete.
Edilul a mai precizat că a dispus efectuarea modificărilor legislative în Codul Rutier, necesare pentru amplasarea pistelor pe carosabil, întocmai cum i-au cerut ONG-urile, dar că aceste modificări nu s-au făcut. „Coborârea pe carosabil înseamnă legea şi înseamnă schimbarea codului rutier. În loc de vreo modificare în acest sens, au apărut amenzile care au provocat discuţiile pe care le-au provocat“, a spus ironic edilul-şef.
Oprescu: bicicliştii nu vor decât să protesteze
De asemenea, Oprescu a anunţat că au fost formate comisiile de specialişti pentru găsirea unor soluţii vizavi de transportul bicicliştilor, încă din luna iulie.
„Am format comisii din care fac parte specialişti pe transporturi de la Politehnică, oameni care chiar fac ceva nu înmormântează problema. Le-am zis să-mi arate şi mie care sunt problemele pe axa N-S şi V-E, unde se pot face, cum e cu traficul. Ipocrizia ONG-urilor, unora, că cu altele colaborâm foarte multe aici s-a văzut. Ştiţi ce mi-a răspuns OPTAR-ul: <<şi noi ce facem dup-aia?>>. Asta înseamnă că ei nu vor decât să protesteze, în loc să înţeleagă să vină la mine“, a explica Oprescu.
În ceea ce priveşte programul-pilot lansat de Administraţia Străzilor, prin care 450 de metri din bulevardul Splaiul Independ