Atunci când fac cumpărături online consumatorii îşi doresc varietate, mai mult control asupra termenului de livrare a produselor şi o procedură convenabilă de returnare a produselor.
Ei folosesc reţelele sociale pentru a beneficia de cele mai bune oferte şi aşteaptă mai multe opţiuni de livrare din partea comercianților online, demonstrează un studiu realizat la nivel european de comScore, Inc., lider în analiza mediului digital la nivel global, și UPS despre privind preferințele clienților atunci când fac cumpărături online. Studiul urmăreşte tendinţele de utilizare a dispozitivelor mobile, influenţa reţelelor sociale şi utilizarea serviciilor integrate destinate cumpărăturilor în magazine şi în mediul online – cunoscute sub numele de retail omni-channel.
„Tot mai mulți oameni aleg in prezent să achiziționeze bunuri on-line și cercetarile privind comportamentul consumatorului indică un apetit tot mai mare pentru metodele alternative de livrare la domiciliu, precum și nevoia serviciilor de retur. Estimările mentioneaza rate de creștere pentru comertul electronic din Europa de 13-15% in urmatorii cinci ani, asadar e-commerce-ul este o zonă de mare interes pentru compania noastră”, spune Iulia Gabriela Nartea, Managing Director UPS România, Grecia și Slovenia.
În cursul acestui an, comScore a intervievat peste 5.500 de cumpărători online din şase ţări europene (Belgia, Franţa, Germania, Italia, Olanda şi Marea Britanie) despre obiceiurile şi experienţele lor legate de cumpărăturile online, inclusiv factori care i-au determinat să abandoneze coşurile de cumpărături și ce anume îi motivează să recomande prietenilor anumiţi comercianți. În plus, studiul le-a oferit retailerilor informații utile pentru creșterea vânzărilor. De exemplu, 41% dintre consumatorii europeni au declarat că ar prefera să cumpere de la un anumit comerciant da