Deoarece am constatat că foarte mulți bistrițeni nu cunosc traseul variantei ocolitoare pentru care suntem chemați să ne pronunțăm duminică, 29 septembrie, vă facem o descriere pe care s-o înțeleagă oricine, nu numai specialiștii. -AA+A
Bistriţa Civică: Traseul variantei ocolitoare pe înţelesul tuturor Dacă venim dinspre Cluj, înainte de Viișoara ar trebui să se amenajeze un sens giratoriu pe DN 17 de unde varianta ocolitoare urmează s-o ia la dreapta spre sud; este preconizat a se construi un pod rutier peste calea ferată Sărățel – Bistrița și râul Bistrița; după ce ajunge pe malul stâng al râului Bistrița, drumul ar trebui să treacă pe lângă pepiniera ROMSILVA (pe lângă terenul unde se dorește a se construi platforma industrială sud) apoi spre dealul Cighir
Traseul este la sud de fosta groapa de gunoi și a cartierului Zăvoaie; peste str. Valea Budacului în dreptul primei curbe la stânga, imediat după ce începe urcușul dealului, este prevăzut un viaduct peste drumul respectiv (drumul județean care merge la Budacu de Jos și la noile cartiere: RAAL, Lempeș, Bobeica, Valea Budacului) la o înalțime de cca 16 m;
Acolo se va demola o casă cu etaj, în locul ei urmând să fie amplasat un pilon al viaductului; viaductul coboară apoi în pădurea Codrișor, deasupra caselor de pe strada Mihai Viteazu, aproximativ la mijlocul pădurii în acea zonă;
Traseul ulterior este prin pădurea Codrișor, la limita cu proprietățile de pe str. Ion Vidu, ajungând pe lîngă gardul dinspre pădure a ștrandului municipal; de acolo coboară spre râul Bistrița, ajunge pe malul stâng al râului în dreptul stadionului municipal;
Din Pădurea Codrișor, care este plămânul verde al orașului, urmează să se defrișeze cca 4 ha; chiar dacă se vor planta 4 ha de pădure în alt loc de pe teritoriul municipiului Bistrița, aceștia nu vor compensa 4 ha la 600 m de centrul orașului; mai