Atunci cand fac cumparaturi online consumatorii isi doresc varietate, mai mult control asupra termenului de livrare a produselor si o procedura convenabila de returnare a produselor. Ei folosesc retelele sociale pentru a beneficia de cele mai bune oferte si asteapta mai multe optiuni de livrare din partea comerciantilor online, potrivit unui studiu recent.
ComScore Inc. si UPS au lansat concluziile studiului realizat la nivel european, “UPS Pulse of the Online Shopper”,privind preferintele clientilor atunci cand fac cumparaturi online - de la stadiul premergator achizitionarii produselor la achizitia propriu-zisa, livrarea si returnarea produselor. Studiul urmareste tendintele de utilizare a dispozitivelor mobile, influenta retelelor sociale si utilizarea serviciilor integrate destinate cumparaturilor in magazine si in mediul online - cunoscute sub numele de retail omni-channel.
„Tot mai multi oameni aleg in prezent sa achizitioneze bunuri on-line si cercetarile privind comportamentul consumatorului indica un apetit tot mai mare pentru metodele alternative de livrare la domiciliu, precum si nevoia serviciilor de retur. Estimarile mentioneaza rate de crestere pentru comertul electronic din Europa de 13-15% in urmatorii 5 ani”, a declarat Iulia Gabriela Nartea, managing director UPS Romania, Grecia si Slovenia.
In cursul acestui an, comScore a intervievat peste 5.500 de cumparatori online din sase tari europene (Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda si Marea Britanie) despre obiceiurile si experientele lor legate de cumparaturile online, inclusiv factori care i-au determinat sa abandoneze cosurile de cumparaturi si ce anume ii motiveaza sa recomande prietenilor anumiti comercianti.
In plus, studiul le-a oferit retailerilor informatii utile pentru cresterea vanzarilor. De exemplu, 41% dintre consumatorii europeni au dec