Ministerul Afacerilor Interne modificã din nou Codul Rutier, proiectul de modificare a OUG nr 195/2002 fiind lansat în dezbatere publicã pe site-ul institutiei. Aceasta este variantã mai “blândã”, pentru cã, initial, fusese postatã o variantã cu amenzi uriase, contestatã atât de politicieni, cât si de majoritatea celor care detin un permis de conducãtor auto.
MAI sustine ca necesare modificã rile fãcute, aducând ca argument statistica anului trecut. “În 2012, din totalul de 26.927 de accidente rutiere soldate cu victime, pe fondul vitezei, neacordãrii prioritãtii pietonilor angajati regulamentar în traversare sau consumului de bãuturi alcoolice, au fost produse 10.513 accidente (39,04%), soldate cu 805 persoane decedate (39,46%), 3.994 persoane rãnite grav (54,48%) si 10.125 persoane rãnite usor (39,94%). (…) În marea lor majoritate, cauzele producerii accidentelor rutiere sunt imputabile în primul rând conducãtorilor auto si constau în vitezã excesivã, obosealã, consum de alcool, neatentie, neacordarea prioritãtii în trafic, coroborate cu o necunoastere a reglementãrilor în domeniul circulatiei pe drumurile publice”, se aratã în proiectul de act normativ. Se introduce ca obligativitate, pentru asigurarea si verificarea legalitãtii examenului de obtinere a permisului de conducere, ca modul de desfãsurare a probei teoretice sã se înregistreze video, iar în cazul probei practice atât video, cât si audio. De asemenea, conducã torii de autovehicule care au locuri prevãzute prin constructie cu centuri de sigurantã au obligatia sã se asigure cã, pe timpul conducerii vehiculului, copiii poartã aceste centuri. Si amenzile au crescut, astfel încât soferii vor fi nevoiti sã scoatã din buzunar între 160 si 9.600 de lei, fiind introdusã încã o clasã de sanctiuni, de la 51 la 120 de puncte amendã. Conducãtorii auto care provoacã accidente rutiere soldate cu morti si se