Radu Moraru a reclamat astăzi la CNA faptul că Nașul TV ar fi fost scos, din 1 septembrie, din pachetul de baza digital al UPC.
După o audiere de aproape o oră a ambelor părți, Consiliul nu a luat nicio decizie. Laura Georgescu, președinte CNA, a spus doar că va propune membrilor CNA “să demarăm un control împreună cu Protecția Consumatorilor și cu dei de la ANCOM, să vedem care este situația”.
“Este vorba de o încălcare gravă a legii audiovizualului, un subiect cu care ne-am mai confruntat în trecut. Compania UPC ne-a scos din pachetul digital de bază”, a declarat Radu Moraru în fața CNA.
De cealaltă parte, reprezentanții UPC s-au apărat spunând că abonații companiei la pachetele digitale recepționează acest canal prin intermediu set-top-box-ului. Aceștia au mai explicat că abonamentul în care putea fi recepționat și postul Nașu TV până la data de 1 septembrie se numește Optim și conține un număr mai mic de programe decât abonamentul familia (abonament digital). Asta ar însemna că UPC nu era obligat să retransmită postul Nașul TV.
Rețelele de cablu au obligația să includă în oferta sa serviciile de programe ale radiodifuzorilor privaţi, aflaţi sub jurisdicţia României, în limita a 25% din numărul total de servicii de programe distribuite prin reţeaua respectivă.
“Nu l-am scos din pachetul digital. Din punct de vedere al abonatului această mișcare nu se simte. El a rămas în pachetul de bază. Orice abonat de digital odată cu set-top-box-ul beneficiază de acest canal. Nu văd de ce această problemă dintre UPC și Nașul TV a ajuns la CNA”, a declarat Cornel Marian, consilier reglementări rețea la UPC.
Nașul TV a mai avut în trecut probleme si cu RCS. La jumătatea lunii martie, Consiliul Naţional al Audiovizulaului a somat public RCS&RDS să retransmită postul Naşul TV în oferta digitală, după cum Paginademedia.ro a scris aici.
La dou