O nouă metodă de înşelătorie a apărut în piaţa sălăjeană. După metoda “accidentul”, prin care mai mulţi sălăjeni au fost sunaţi şi sfătuiţi să trimită bani în contul unor necunoscuţi, pentru salvarea rudelor apropiate care au avut de suferit în urma unor accidente rutiere, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Sălaj atrage atenţia agenţilor economici că pot fi ţepuiţi de “inspectoru’ Rotaru”.
Practica e una simplă: înşelătorie prin telefon. Un “domn”, care se recomandă “inspectoru’ Rotaru” de la Protecţia Consumatorilor, sună diferiţi agenţi economici, pe motiv că le rezolvă presupuse reclamaţii, în schimbul unei încărcări a cartelei telefonice. “Inspectoru’ Rotaru” şi-a făcut apariţia la Zalău, în cursul acestei săptămâni, când a sunat pe la diferiţi agenţi economici, pentru a le spune că le “rezolvă” reclamaţiile.
Potrivit unor informaţii furnizate de Dorina Rednic, comisar şef adunct la CJPC Sălaj, în cursul zilei de miercuri 25 septembrie, la instituţie, s-au primit apeluri telefonice de la trei agenţi economici din municipiu, care au reclamat faptul că un anume “domn inspector Rotaru” a sunat la sediul societăţilor, pe motiv că le va “rezolva” presupusele reclamaţii. În schimbul rezolvării, “inspectoru’ Rotaru” le-a solicitat administratorilor societăţilor respective să-i reîncarce cartela telefonică. La numărul de pe care “inspectorul” a apelat agenţii economici, ulterior nu mai poate fi contactat. Potrivit comisarului şef adjunct al CJPC Sălaj, este posibil ca falsul inspector să fi apelat telefonic mai mulţi agenţi economici din municipiu, însă, deocamdată, doar trei au sesizat acest lucru. “E posibil ca falsul inspector să fi apelat telefonic şi alţi agenţi economici din municipiu, însă, la noi la instituţie, doar trei persoane au semnalat acest aspect. (…). Atragem atenţia tuturor operatorilor economici din judeţ să nu