Ministrul transporturilor Ramona Mănescu le-a spus politicienilor şi liderilor de afaceri prezenţi la conferinţa Bucharest Forum că pe tronsoanele de cale ferată aflate în prezent în reabilitare se va circula cu viteze de 160 km/h, chiar dacă viteza medie în prezent este un sfert din această cifră, iar reabilitarea menţionată acoperă doar 6% din calea ferată la nivel naţional.
Demnitarul a declarat în cadrul unei dezbateri că prioritatea pe Coridorul Pan-European IX, rută care leagă Helsinki (Finlanda) de Alxandroupolis (Grecia), este reabilitarea căii ferate între Bucureşti şi Iaşi.
“La Curtici, la Braşov, sunt în construcţie tronsoane de cale ferată. Vorbim în total de 472 km aflaţi acum în reabilitare, iar pe aceste tronsoane se va circula cu 160 km/oră”, a mai spus Mănescu.
În prezent, potrivit unor date ale CFR S.A., compania care se ocupă de infrastructura feroviară locală, viteza medie a trenurilor de călători este de 43 km/h, în timp ce la trenurile de marfă viteza medie ajunge la 21 km/h. Efortul financiar pentru realizarea reparaţiilor capitale la cei 8.000 de kilometri de cale ferată s-ar ridica la circa 10 miliarde de euro.
Un exemplu este linia ferată Bucureşti-Constanţa, care a fost modernizată cu un milliard de euro. Aici, CFR nu a reuşit să crească viteza de circulaţie, iar o călătorie durează peste trei ore, în loc de două ore jumate cât fusese promis.
Ministrul transporturilor Ramona Mănescu le-a spus politicienilor şi liderilor de afaceri prezenţi la conferinţa Bucharest Forum că pe tronsoanele de cale ferată aflate în prezent în reabilitare se va circula cu viteze de 160 km/h, chiar dacă viteza medie în prezent este un sfert din această cifră, iar reabilitarea menţionată acoperă doar 6% din calea ferată la nivel naţional.
Demnitarul a declarat în cadrul unei dezbateri că prioritatea pe Coridorul Pan-