ANALIZA DE JOI. Facem emisiuni tabloide pentru că așa vrea publicul! Este justificarea des invocată de realizatorii programelor de gen de fiecare dată când sar calul. Dar cine este publicul? Ce studii are? Cu ce se ocupă? Sunt bărbați? Sunt femei?
Paginademedia vă prezintă, la Analiza de joi, o radiografie a telespectatorilor programelor tabloide. Analiza disecă două tronsoane de tabloid: după-amiaza, cu Acces Direct (Antena 1), La Măruță (Pro TV) și Teo Show (Kanal D) și slotul de seară, cu WowBiz și Un show Păcătos.
Câteva concluzii:
DUPĂ-AMIAZA. Publicul emisiunilor tabloide de la amiază e format, în mare parte, din femei și pensionari. Acces Direct și Teo Show au cel mai mare procent de persoane în vârstă. Teo stă cel mai bine la studii superioare. Măruță are cel mai echilibrat public, ca vârstă.
SEARA. Diferențe de public între Capatos și WowBiz: mai tânăr la Antena 1, mai în vârstă la Kanal D. Apar la televizor casnicele (aproape absente după amiaza), elevii și studenții. Cu dansatoare în platou, Capatos atrage și un procent mai mare de bărbați. Sunt acasă, și se uită la cele două emisiuni, și salariați cu studii superioare (categorie slab reprezentată după amiaza.
Analiza a fost făcută cu sprijinul agenției de media BPN. Rezultatele, în continuare:
În materie de audiențe, Acces Direct are cea mai bună medie în acest sezon: aproape 800.000 de români media pe țară, față de 660.000 la Măruță și 325.000 la Teo. La orașe, tot emisiunea de pe Antena 1 e pe primul loc în acest sezon: 539.000, comparativ cu 415.000 la Măruță și 225.000 la Teo.
Dar cum arată publicul?
SEX: La toate emisiunile de după amiază predomină femeile. Procentul cel mai mare este la Teo: aproape trei sferturi din telespectatorii emisiunii sunt femei. Cel mai mic: la Măruță, unde bărbații reprezintă peste 37%.
VÂRSTĂ: Toate emisiunile tabloi