Cea mai mare companie de construcții din China care la începutul anului s-a înscris în cursa pentru desemnarea constructorului tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov s-a retras din procesul de selectare, informa capital.ro în urmă cu două săptămâni. Acum vă prezentăm motivele care au dus la această decizie.
China Communications Construction Company Ltd este a 216-a companie din lume, fiind specializată în proiectarea și construcția de drumuri, tuneluri şi poduri. Compania a executat şi proiectat mai mult de 8.000 de kilometri de austostradă, în China.
Chinezii și-au arătat interesul de a intra pe piața românească de construcții de autostrăzi încă din toamna anului trecut, atunci când a depus contestație la licitația organizată pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov. După ce “neregulile” din anunț au fost clarificate, compania s-a și înscris în cursă pentru desemnarea constructorului, depunându-și candidatura de participare până la termenul limită anunțat de CNADNR, februarie 2013. La acea dată, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a primit documente de înscriere din partea companiei chineze mai sus-menționate și a încă trei asocieri: Vinci-Strabag-Aktor, Impregilo-Salini şi UMB-Tehnostrade.
Reprezentanții CNADNR au purtat, în perioada martie-iulie, mai multe discuții cu cei patru ofertanți, iar concluzia a fost că trebuie effectuate unele modificări. Capital.ro a scris în urmă cu două săptămâni că toate companiile care au rămas în cursă au dorit să realizeze tuneluri cu lungimi mult mai lungi decât cele menționate de CNADNR în anunțul de licitație, ceea ce înseamnă și costuri mai mari pentru execuția lucrărilor.
Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, ne-a declarat atunci că dacă în studio de fezabilitate se merge ape varianta construirii a nu mai puțin de 58 de tuneluri,