Posibila scumpire a rovinietei cu 66% din luna octombrie este doar primul pas din planul guvernantilor de a scoate cat mai multi bani de la soferi. Ca si cum nu era de ajuns supraimpozitarea din sectorului auto, una care incalca vadit normele europene, cabinetul Victor Ponta are in plan alte cateva masuri fiscale pe care le vom vedea puse in practica cel mai probabil de la inceputul anului viitor.
„Le-au scazut incasarile din taxele pe carburanti cu 40% de la inceputul anului. Era de asteptat sa vina cu astfel de decizii. E cel mai usor sa faci rost de bani asa”, afirma expertul auto Ion Lixandru, vicepresedintele Asociatiei Romane de Logistica.
In opinia lui, scumpirea rovinietei cu 66% va avea insa un efect contrar celui care il asteapta autoritatile. „O sa creasca numarul celor care nu vor mai plati si vor risca sa circule fara rovinieta”, considera acesta.
Sa ai pretentii sa egalizezi taxele la nivelul european in conditiile in care ai cele mai proaste drumuri, n-ai autostrazi, nu construiesti nimic, este penibilIon Lixandru, vicepresedintele Asociatiei Romane de Logistica
Lixandru spune ca, dincolo de inexistenta unei motivatii reale pentru aceasta scumpire, autoritatile au o problema si cu respectarea indicatiilor europene.
„UE recomanda sa acorzi diverse bonificatii pentru masinile Euro V, cele hibride etc. N-am vazut nimic de acest gen in propunerea guvernului”, a mai spus acesta.
Soferii de autoturisme vor scoate din buzunar pentru roviniete valabile 7 zile, 30 zile si 12 luni suma de 5, 10 respectiv 32 de euro, inclusiv TVA. Comparativ, pentru aceleasi perioade de valabilitate, sumele achitate se ridica in prezent la 3, 7 si 28 euro. Pentru o perioada de 10 zile, nivelul propus este de 6 euro.
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a admis, joi, ca se analizeaza oportunitate