Cine a pornit publicitatea din România? De unde au venit publicitarii de azi? Jurnalistul Petre Barbu a stat de vorbă cu pionierii publicității postdecembriste, de la fostul inginer Bogdan Enoiu (acum la McCann), la Radu Florescu (cu experiență pe WallStreet înainte de publicitate) și Mihail Vârtosu (fost șef al UASCR – uniunea studenților comuniști, în anii 70 și funcționar în MAE în anii 90).
Paginademedia.ro susține proiectul editorial Primul an de publicitate, aflat în pregătire. Săptămânal, publicăm fragmente inedite din volumul lui Petre Barbu.
FOARTE IMPORTANT. Puteți sprijini apariția cărții prin intermediul portalului de crowdfunding we-are-here.ro.
Intrați pe we-are-here.ro și susțineți un volum “despre „epoca de piatră” a publicității românești”, după cum spune autorul.
Înainte de fragmentul cu șful de la McCann, ce spune Petre Barbu despre volum:
“Este o carte de interviuri cu oamenii care au făcut înființat primele agenții de publicitate în România, la începutul anilor ‘90.
Până acum am realizat opt interviuri palpitante cu opt antreprenori care au înființat agenții de publicitate în România. Începuturile au fost grele, ca orice început, pline de situații neprevăzute, dramatice, dar și comice. Pentru că nimeni, atunci, nu știa publicitate în România.
Am pornit acest proiect editorial cu un singur gând: să rămână pentru generațiile viitoare ca o istorie vie a publicității românești. Dacă peste 20 de ani, un tânăr angajat într-o agenție de publicitate, un director de marketing sau un student la facultatea de comunicare se va întreba cine au fost cei care au pus temelia publicității în România, atunci va avea la dispoziție această carte.”
Printre cei interveviați în această carte sunt: • Bogdan Enoiu (McCann-Erickson) – fost inginer IMGB.
• Cristian Burci (Graffiti BBDO) – mic afacerist în SUA.