Părinţii care se zbat să-şi înscrie odraslele la cele mai bune şcoli din ţară greşesc, avertizează specialiştii. Şcolitul într-o instituţie de top, în preajma colegilor cu un IQ peste medie, nu face decât să-i demoralizeze pe copiii mai puţin dotaţi intelectual.
Bazele personalităţii copilului se pun încă de la vârsta preşcolară, atunci când se schiţează unele trăsaturi de personalitate. Tocmai de aceea, părinţii ar trebui să acorde o atenţie desebită instituţiei de educaţie pentru care vor opta, sunt de părere psihologii.
Potrivit raportului realizat de Şcoala de Ştiinţe Economice din Londra, familia ar trebui să ţină cont, în primul rând, de capacităţile intelectuale ale copiilor atunci când aleg şcoala potrivită.
Copiii cu o capacitate cognitivă limitată îşi pierd încrederea în propriile forţe dacă sunt înconjuraţi de colegi eminenţi, cu un IQ ce depăşeşte media, avertizează specialiştii.
Elevii mai slabi au mai mult de câştigat într-un mediu mai puţin competitiv, deoarece aici ei se bucură de avantajul psihologic, de a fi un „peşte mai mare într-un iaz mai mic“.
„Rezultatele studiului nostru demontează teoria potrivit căreia un nivel ridicat de competitivitate îi este folositor unui copil cu capacităţi cognitive limitate. Plasarea pe ultimele poziţii în cazul unei ierarhii nu face decât să-i demoralizeze pe micuţi“, explică Felix Weinhardt , unul dintre autorii studiului.
Rezultatele studiului s-au bazat pe analiza notelor obţinute la testele naţionale de cei 2.3 milioane de elevi britanici.