Dacă 15% dintre pacienţi recompensează personalul medical cu sume cuprinse între 50-100 lei, 28% dintre aceştia oferă sume mult mai mari, ce variază între 100 şi peste 200 lei, pentru a se asigura că serviciile medicale primite corespund nevoilor lor. Aşa arată un studiu recent.
Potrivit cercetării, 62% dintre respondenţi au afirmat că au fost nevoiţi să ofere aceste recompense financiare atât în sistemul public de sănătate, cât şi în cel privat. Mai exact, 83% dintre aceste sume au fost oferite personalului medical ce activează în sistemul public de sănătate, în timp ce 7% medicilor din sistemul privat, iar 10% nu au dorit să comunice tipul de instituţie.
24% din pacienţi, trimişi la centrele medicale private
Un alt rezultat notabil este reflectat de procentul mare de pacienţi - 24% - care, în urma apelării la serviciile oferite de centrele medicale private, sunt trimişi către centre medicale publice pentru investigaţii suplimentare şi proceduri complexe.
În situaţia ipotetică în care în următoarele 3 luni pacienţii s-ar confrunta cu o problemă de sănătate, 62% dintre aceştia ar apela la o instituţie medicală publică. Apelarea la instituţiile medicale private se regăseşte în intenţiile pacienţilor într-un procent mai scăzut, de 56%, acestea fiind alese pentru calitatea serviciilor medicale (78%), curăţenie (57%) şi timp scurt de aşteptare (56%).
Pacienţii sunt de părere că medicii care activează atât în sistemul public de sănătate, cât şi încel privat, ar trebui remuneraţi ţinându-se cont de evaluarea primită din partea pacienţilor.
Studiul conţine date extinse privind serviciile medicale şi asistenţa farmaceutică, oferind informaţii pe regiuni geografice, categorii demografice, preferinţele consumatorilor pentru instituţiile medicale publice şi private, percepţiile acestora în legătura cu servic